New South China Mall este considerat la acest moment cel mai mare mall din lume. Acesta a fost inaugurat in anul 2005 insa la acel moment a fost un esec, deoarece nu a reusit sa atraga chiriasi. Din acest motiv, proprietarii mall-ului au modernizat facilitatile acestuia, mai exact mall-ul a fost conceput pe zone geografice si mai mult de atat, acesta include o replica de 25 de metri a Arcului de Triumf.
Acest mall a fost numit initial “ South City Mall”, dar in septembrie 2007 a primit denumirea de “New South China Mall”.
Despre deschiderea celui mai mare mall din lume
Mall-ul a fost construit pe fostele terenuri agricole in Districtul Wanjiang de Dongguan in sudul Chinei de coasta. La deschidere a fost numit cel mai mare mall din lume, depasind Golden Resources Mall. Costul estimativ al constructiei este la 1,3 miliarde de dolari.
New South China Mall a fost menit sa reprezinte o atractie in sine, reusind sa fie mai mult decat un simplu loc pentru cumparaturi. Au fost trimisi delegati in mall-uri din intreaga lume, pentru a copia si strange idei pentru designul locatiei. Acestia s-au intors cu o serie de trucuri, care au fost menite sa contribuie la construirea celui mai impunator si grandios mall din lume.
La inceput, mall-ul parea promitator. Avea un spatiu uluitor de 660.000 de metri patrati, suficient pentru mai mult de 2.300 de magazine. Era de peste doua ori mai mare decat Mall of America, cel mai mare centru comercial din Statele Unite ale Americii.
Insa, dupa deschiderea acestuia, mall-ul a avut o lipsa grava de ocupanti pe toate cele 4 etaje ale sale, fiind denumit “ Mall-ul fantoma”.
Singurele zone ocupate erau in apropierea intrarii, unde se regaseau mai multe lanturi de fast food occidentale, dotate cu grilaje metalice comerciale realizate din cele mai calitative materiale. Tot la intrarea in mall mai era realizata si o structura de parcare refacuta pentru curse de karturi.
Mall-ul nu a avut succes, fiindca majoritatea celor opt milioane de locuitori din Dongguan sunt muncitori migranti, care isi castiga existenta in fabricile locale, motiv pentru care nu dispun de venituri mari.
Cum a reusit New South China Mall sa obtina succesul?
Din cauza esecului suferit, mall-ul a necesitat o adaptare si o modificare a directiei.
Noua strategie a mall-ului s-a concentrat pe restaurantele si magazinele care vizeaza clasa medie a Chinei, nu clasa superioara. In acest fel, cel mai mare mall din lume a reusit pana in prezent sa atraga din ce in ce mai multi chiriasi.
Partile cladirii care anterior erau goale, neinchiriate, acum sunt pline de noi restaurante, magazine si furnizori de divertisment.
Prin urmare, in prezent New South China Mall se bucura de mai multi vizitatori decat oricand. Altfel spus, relansarea a reusit sa ofere o noua viata mall-ului.
In cele din urma, toate afacerile trebuie orientate catre clienti, catre clasa lor sociala si catre dorintele, nevoile si asteptarile lor. Aceasta reprezinta cheia succesului.